TwitterRSS-FeedFacebookFlickrYouTubeLinkedIn

25-03-2010

Co-operation agreement with CEVK / Kooperationsvereinbarung mit CEVK

On 18 March 2010, ECMI Director Dr. Tove H. Malloy and the Director of the Center for the Research of Ethnicity and Culture in Bratislava, PhD Michal Vasecka signed a Memorandum of Understanding laying out intentions of intensified co-operation . The Memorandum is seen as an opportunity for both institutions to come closer together on European minority research and project work as well as to support each others ongoing efforts and programmes. The two institutions have co-operated in the past on a research and evaluation project for the European Commission on social inclusion indicators, and the future work of the two institutions will seek to expand the work in Europe on minority indicators. ----------------------------------------------------------------------------------------------
Am 18. März 2010 unterzeichneten die Direktorin des ECMI, Dr. Tove H. Malloy, und der Direktor des Center for the Studies of Ethnicity and Culture in Bratislava, Dr. Michal Vasecka, eine Vereinbarung zur Zusammenarbeit, in der die Intentionen zu einer intensiveren Kooperation dokumentiert werden. Die Vereinbarung wird von beiden Institutionen als Gelegenheit verstanden, sich auf dem Gebiet der europäischen Minderheitenforschung und bei der Arbeit in Projekten anzunähern sowie die laufenden Bestrebungen und Programme gegenseitig zu unterstützen. In der Vergangenheit haben beide Institutionen an einem Forschungs- und Evaluierungs-Projekt über Indikatoren sozialer Inklusion für die EU-Kommission zusammengearbeitet. Die künftigen Bestrebungen des CEVK und des ECMI werden darauf ausgerichtet sein, die Arbeit zu Minderheitenindikatoren in Europa auszuweiten. -----------------------------------------------------------------------------------------------
Place and Date/Ort und Datum: Flensburg, 18 March/März 2010
Further information/Weitere Informationen: Tove Malloy, Tel.  49-461-14149-0